Uzaktan Eğitimi Nasıl Yakınlaştırabiliriz?

Pandemi sürecinin bizden aldıklarının yanı sıra, bize kattığı şeylerin de konuşulması gerektiği kanaatindeyim. Sıralayacak olursak: Rahmetle andığımız ve sabır dilediğimiz insanlar, ekonomik çalkantılar ve tabiki eğitim bunların başında geliyor.

Konumuz eğitim olduğu için üzerinde konuşulacak çok fazla detayın, eksi ve artı yönlerin olduğunu bilmenizi isterim. Öncelikle hem veliler hem de öğrenciler uzaktan eğitime önyargılı yaklaşarak verimsiz olduğunu dile getirdiler. Halbuki eğitimi ve öğretimi istemek öncelenmesi gereken ilk kuraldı. Fakat yeteri kadar önem verilmemesine rağmen, gerekli olan kurallara uyulmamasına rağmen verimsizliğinden dem vurdular. Özellikle öğrencilerin rehavete kapılması, ev ortamında sınıf atmosferi oluşturamaması, kaynaklarını doğru kullanmaması ve derslere gereken dikkati verememesi gibi sebepler nedeniyle istenilen başarıya ulaşılamadı.

Eğitimcilerin öncelediği kurallar, eğitim ve öğretimin uzaklaştırılmasından ziyade yakınlaştırılmasına ve yüz yüze eğitim modeline uyarlanmasına yönelikti. Veli profilinin öğrencilere bu konuda yeteri kadar destek vermemesi, bazı öğretmenlerin sürece hızlı adapte olamaması ve öğrencilerin devamsızlıklarının artması gibi sebepler eğitimi istenmeyen mesafelere kadar uzaklaştırdı.

Uzaktan eğitim, dijital ortamda sağlandığı için hem öğretmenlere hem de öğrencilere büyük kolaylık sağlamaktadır. Hibrit veya yüz yüze-online entegre eğitim modelleri, sağlıklı bir sürecin devamı için bundan sonraki hayatımızda da yararlanabileceğimiz eğitim modelleri olarak kayıtlara geçmiş durumda. Teknolojiyi sadece hayatı kolaylaştıran veya medya aracı olarak görmek yerine, eğitime giydirmek en doğrusu. Çünkü öğretmenlerin, sınıf ortamında ulaşamayacağı kaynakları öğrencilerle buluşturması ve öğrencilerin bu bilgilere kolayca ulaşabilmesi süreci, beklentinin üzerinde etkilemektedir. Önemli olan, öğrencinin bilgiyi ne kadar istediğidir. Geleceğimizin en büyük yatırımının eğitim ve öğretim olduğunun altını çizerken; öğrencilerin, öğrenmeye ne kadar istekli oldukları da eğitimi geleceğe taşıyacak olan en etkin özelliktir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eğitimin ve Öğretimin Öncelikleri

Öğrenciler Neden Başarısız Olurlar?

Papağanın Sahibine Verdiği Ders