İslamî Medya Nedir? I İslamî Medya Nasıl Olmalı?

Medya, insanlar arası iletişimi sağlayan radyo, televizyon, gazete ve dergiler gibi basın yayın organlarının tümünü kapsayan kitle iletişim araçlarına denir. Kitlelere bilgi vermek, açıklamak yapmak veya onları harekete geçirmek adına kullanılmasının yanı sıra, insanları bilişsel ve duyuşsal olarak etkilemek için de kullanılabilir.

Medya içeriği, genellikle arz-talep doğrultusunda hazırlanır ve kitlelerin beklentisine sunulur. Yeterli beğeni alındığı takdirde devam ederken, beklenti karşılanmazsa kısa zamanda yayın durabilir. Faydalı olmak veya para kazanmak adına yapılan yayının amacı, yayıncı kuruluşun düşüncesine bağlıdır. İçerik olarak haber, eğlence, spor veya dini konular sıralanırken, seyirci verileri dikkate alınarak sunulan medya unsurları varlığını, bıraktığı etkiye borçludur.

İslamî medya nedir?

İslamî medya, içerik olarak dini konuları kitlelere aktaran ve bazı zamanlarda interaktif çalışmalar yapabilen medya çeşitidir. Toplumun sorularına cevap vererek İslam'ı anlama ve yaşama konusunda yardımcı olmaktadır. Diğer medya unsurlarına ve çeşitlerine kıyasla İslamî medya, ortaya çıkışı ve gelişim süreci geç olan bir yol izlemektedir. Dini programlar,sinema ve televizyon, eğlence vb. çeşitleriyle öne çıkması gereken ve günümüz medya unsurlarıyla denk olarak yarışması gereken bir yapıda olmalıdır.

İslamî medya, dinî motifleri işleyerek insanların akıl ve kalplerini etkileyici, ruhlarına ve hayatlarına yayılmacı politika izlemelidir. Sanal ortamın eksi yönlerini bertaraf edecek güce ve etkiye sahipken, yeterli çalışmaları yerinde ve zamanında yapmamaktadır. Çok kısa zaman önce belirli düzeyde yapılanmaya giden, fakat yeterli olmayan dini medya çalışmaları, İslam'ın geleceğini yansıtmakta yeterli değildir.

Dini medya unsurları kitleleri tembel ve pasif hale mi getiriyor?

Günümüzde sadece belirli konuların tartışıldığı ve halkın sorularına cevap verildiği bir yapıyı temsil eden dini medya, bu özellikleriyle ve katettiği mesafe ile yeterli görülmektedir. Bu yeterli görülme durumu, revize edilmeyi ve güncellenmeyi de engellemektedir. Müslüman toplumda, "Zaten konuyu anlatıp sorulara yanıt veriyorlar, kitap okumama ve araştırmama gerek yok" algısı uyandırmaktadır. Bu durum kitleleri tembelleştirmekte ve pasif hale getirmektedir. Aksine, doğru sorgulamaya ve araştırma yaparak İslam'ı doğru anlayıp, doğru yaşamaya yönlendirmelidir.

Ne yapılmalı?

Çağın sorunlarına ve sorularına cevap bulmak, halkı bilgilendirmek ve bilinçlendirmek, Kur'an-ı Kerim'i ve İslam'ı korumak ve doğru anlaşılarak doğru yaşanabilmesini sağlamak, nesilleri doğru ve ihtiyaçlarına göre yetiştirmek, belirli düzeydeki dini progrogramlarla halkı bilgi konusunda tembelleştirmemek, dini müesseselerin reklamını güzelleştirmek ve müesseseleri kötüleyici unsurları ortadan kaldırmak, ezberci yaklaşımdan ziyade yaşam boyutuna ağırlık vermek gibi konularda çalışmalar yapılması elzemdir.

Gerek sinema ve televizyon, sosyal yaşam ve eğlence alanları, gerek aile ve çevre konularında kitleleri doğru yaşama yönlendirecek medya etkisini oluşturmak zorundayız. Alt-üst yapı hazırlanması ve planlı çalışmalarla geleceğin medyasını Müslümanlar olarak ortaya çıkartıp, her türlü süblüminal mesaj tehdidini ortadan kaldırarak medyaya ahlak elbisesi giydirmemiz ve çağımızı etkileyecek projeler yapmamız gerekmektedir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Eğitimin ve Öğretimin Öncelikleri

Öğrenciler Neden Başarısız Olurlar?

Papağanın Sahibine Verdiği Ders